Haber: Turgay Ayhan / 53HaberMerkezi
12-15 Şubat tarihlerinde İstanbul Beylikdüzü TÜYAP Fuar alanında açık kalan 13. EMIT Fuarı, Türkiye içinde önemli bir reklam hizmeti taşıyordu. 100’ün üzerinde şehir ve belde standının yer aldığı fuarda, Rize standı, en sönük standlardan birine sahipti. Yaklaşık 100 bine yakın ziyaretçiyi ve firmayı ağırlayan fuarda, Rize, kültürel ve turizm faaliyetlerini tam anlamıyla tanıtabilme imkanına sahipken, Samsun, Trabzon ve Ordu illerinin standlarının havasını dahi yakalayamayan Rize Standı, gelen konuklarında eleştirilerine maruz kaldı.
Samsun, “Güneşin Doğduğu Şehir”, Ordu, “Oksijenin Yurdu” gibi sloganlar kullanırken, Rize standında, kültürel değerlerimizi ifade edecek bir sloganın dahi kullanılmaması gözlerden kaçmadı. Rize’ye ait sadece çay tanıtımının ve servisinin yapıldığı standımızda, çay dışında yöresel kıyafetlerimizin, kemençemizin, horonumuzun, kırmızı benekli alabalığımızın, Ayderimizin ve Rize’ye has çay dışında hiçbir değerimizin vurgulanmadığı stand, Rizeli ziyaretçilerin eleştirilerine maruz kaldı.
Standa konuk olan ziyaretçiler: “Ordu, Samsun, Trabzon standı kendi illerinin rozetlerini dağıtıyorlar. Fındık dağıtıyorlar, Trabzonspor’a standlarında yer veriyorlar, Sümela Manastırı gibi bir turizm değerlerini sergiliyorlar. Biz de ise sadece çay var. Rize sadece çayla mı övünüyor? Bu mu ilimizin tanıtımına yapılan katkı?” diyerek sitemlerini dile getirdiler.
Fuarı gezme imkanı bulan biri olarak söylemek gerekirse, Rize bu fuarda çok büyük bir tanıtım fırsatını kaçırdı. Eski standların yeniden kurulması, sadece çayın ön plana çıkarılması ve diğer değerlere yer verilmeyişi, Rize’nin yeteri kadar tanıtılamadığının bir ispatı. Yöresel kıyafetimizle, kemençemizle, naylamızla daha ihtişamlı bir şekilde bu fuarda yer alabilirdik. Maalesef Rize’ye yakışmadı… Maalesef…
12-15 Şubat tarihlerinde İstanbul Beylikdüzü TÜYAP Fuar alanında açık kalan 13. EMIT Fuarı, Türkiye içinde önemli bir reklam hizmeti taşıyordu. 100’ün üzerinde şehir ve belde standının yer aldığı fuarda, Rize standı, en sönük standlardan birine sahipti. Yaklaşık 100 bine yakın ziyaretçiyi ve firmayı ağırlayan fuarda, Rize, kültürel ve turizm faaliyetlerini tam anlamıyla tanıtabilme imkanına sahipken, Samsun, Trabzon ve Ordu illerinin standlarının havasını dahi yakalayamayan Rize Standı, gelen konuklarında eleştirilerine maruz kaldı.
Samsun, “Güneşin Doğduğu Şehir”, Ordu, “Oksijenin Yurdu” gibi sloganlar kullanırken, Rize standında, kültürel değerlerimizi ifade edecek bir sloganın dahi kullanılmaması gözlerden kaçmadı. Rize’ye ait sadece çay tanıtımının ve servisinin yapıldığı standımızda, çay dışında yöresel kıyafetlerimizin, kemençemizin, horonumuzun, kırmızı benekli alabalığımızın, Ayderimizin ve Rize’ye has çay dışında hiçbir değerimizin vurgulanmadığı stand, Rizeli ziyaretçilerin eleştirilerine maruz kaldı.
Standa konuk olan ziyaretçiler: “Ordu, Samsun, Trabzon standı kendi illerinin rozetlerini dağıtıyorlar. Fındık dağıtıyorlar, Trabzonspor’a standlarında yer veriyorlar, Sümela Manastırı gibi bir turizm değerlerini sergiliyorlar. Biz de ise sadece çay var. Rize sadece çayla mı övünüyor? Bu mu ilimizin tanıtımına yapılan katkı?” diyerek sitemlerini dile getirdiler.
Fuarı gezme imkanı bulan biri olarak söylemek gerekirse, Rize bu fuarda çok büyük bir tanıtım fırsatını kaçırdı. Eski standların yeniden kurulması, sadece çayın ön plana çıkarılması ve diğer değerlere yer verilmeyişi, Rize’nin yeteri kadar tanıtılamadığının bir ispatı. Yöresel kıyafetimizle, kemençemizle, naylamızla daha ihtişamlı bir şekilde bu fuarda yer alabilirdik. Maalesef Rize’ye yakışmadı… Maalesef…